budakbushukk

My photo
hye dan assalamualaikum ! saya anak anak MALAYSIA yang bernama NUR ADRIANA IZZATI. walaupun BAHASA MALAYSIA saya mendapat gred B pada exam lepas , tetapi saya tetap berbangga menjadi rakyat MALAYSIA dan bukan rakyat BANGLADESH ! kahkahkah =P

kenapa orang lelaki kuat merajuk ?

ASSALAMUALAIKUM ;)

entry kali ni pasal lelaki . actually , lelaki neh memang kuat merajuk . kankankan ? law korang xprcaye try korang test pakwe korang . HEHEHE .  kekadang dyorang punye merajuk lebih kuat dari kite sume . saya gtau bnde btol neh . saya dah banyak kali faced bnde cmneh .

so , meh sini saya gtau tandatanda boyfie korang sedang merajuk . HEHEHE --'

1 . DIAM SERIBU BAHASA
dia diam je sepanjang ada dengan kite . walaupun kite bercakap dengannye , dia hanye mengiyakan atau menganggukan kepalanya saje . dia sikit pun takkan layan kite seperti sebelum neh . jika bende neh berlaku , sah lah dia merajuk dgn kite

2.  BUAT TAK TAHU
dia akan buat tak tahu je dgn kite . jika kite mintak tolong dengan dia , dia buat acuh tak acuh je . paling teruk , dia buatbuat tak dengar ( pekak btol btol baru taw ) ! ini cara protes yang paling teruk sebab dia bukan je buat kite geram tapi seolah olah kite neh tak wujud .

3. MENOLAK UNTUK MAKAN BERSAMA
bile lelaki merajuk , biasanye dia tak nak jumpa kite atau face to face dgn kite . dia akan bagi alasan seperti ' awak makan lah dulu . saye kenyang lagi lah . lagipun saya dah makan dengan kawan saya tadi ( walhal perut lapar . nak uji dyorang , kite duk je bersila depan dyorang sambil makan . HAHAHA )

4. MASAM MUKA
tindakan yang ini ialah tindakan yang paling kite geram . dah lah taknak cakap dgn kite dahtu tarik tarik muka plak . tak puas hati lah konon . tapi , adat lah law orang dah merajuk . perepuan pun lebih kurang je . ( btw , ambk hanger , gantung kt muncung dia ) . HEHEHEHE

5. BACA SURAT KHABAR
bab neh memang tabiat lelaki . tapi , kalau surat khabar tuu dibaca banyak kali tanpa sebab , dah sah sah jiwa dia tak tenteram dan ada sesuatu yang menganggu diri dia . lagi lagi pulak kalau tengah tengah malam buta .

6. MENONTON TV HINGGA LEWAT MALAM
dia akan tengok tv tuh sampai larut malam walaupun rancangan tu bukan rancangan feveret dia . mata dia ke tv tp hati dia kat laen . kite kena peka beb !

7. KELUAR RUMAH TANPA BERITAHU
ada lelaki yang tak akan beritahu mana dia nak pegi . nak protes latu kononye . kite jangan pakse dia jawab pertanyaan kite kerana confirm dia akan buat derk je .

8. MATIKAN HANDFONE
ha . neh satu lagi tabiat lelaki . dia tak suka diganggu apabila dia tengah marah . untuk mengelakkan kite menganggu dia , dia akan matikan fon dia dan bagi alasan bateri kong ! alasan dia satu je , dia tak nak dengar suara kite sbb takut marahnye makin kuat . alaa . bila dah rindu last last dia kol jugak -.-'

9. HISAP ROKOK
macam tak penah dapat rokok setahun -.-'

btw , korang jangan risau . sbb ada tips tips untuk memujuk boyfie korang yang kuat merajuk tuh . meh sini saya gtau .

1. TERANGKAN PERKARA SEBENAR
adalah lebih mudah berkata benar daripada berdusta . ceritakan kepada dia apa yang berlaku pada korang dan tanya pada dia mengapa dia merajuk . berterus terangalah dan jangan berselindung . dengan mewujudkan budaya bertanya dan berkata benar ini , dapat mengeratkan perhubungan kerana korang mengambil berat tentang dia . ini juga bermaksud anda menunjukkan yang korang amat menyayangi dia .

2. BERTOLAK ANSUR DAN BIJAK DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN
memang sukar untuk kite bertolak ansur tetapi tidak bermakna kite kalah sekiranya kite mengalah . kankankan ? dalam situasi begini , korang haruslah bijak membuat sesuatu keputusan . sekiranya dia merajuk dan korang tidak berjaya memujuknya , gunakan gaya korang yang tersendiri dalam memujuk hatinyaa . dengan ini , korang kelihatan bijak dalam membuat keputusan .

3. UCAPKAN KATA KATA ' MANIS '
manis tidak semestinya manis bukan ? ketika dia merajuk , cuba korang bergurau senda dengan dia dengan memanggil dia ' bucuk ' , ' comot ' or whateverlah . dalam pada itu , selitkan ayat ayat power korang dalam perbualan tetapi masih mengekalkan perkataan manis tadi ( alaa . korang kan memang power bab bab neh ) . HEHE

4. NYANYIKAN LAGU BUATNYA
ha . tips ini merupakan yang paling ultimate . kalau ditanya , berapa ramai yang sanggup menyanyi untuk boyfienya ? mungkin ramai yang mengatakan tidak * alaaa . saya pun tak sanggup . mane taknya . suare sumbang ! ahakhakhak . tapi , buat boyfie saya , jangan bimbang ye B . nanti kite karoeke sama sama k . nanti lepas tuh konpem konpem hujan . law banjir kb neh , saya tak tahu . HEHEHE

5. BERIKAN RUANG UNTUK DIA
ruang dan masa ini lah akan mencelikkan mata dia samada patutkah dia merajuk ? patutkah dia terus merajuk ?  jadi berikan dia masa . jika dia rasa tak patut , dia sendiri akan hadir pada korang dan meminta maaf atas kelakuan dia . btw , jika dia rasa patut , dia takkan datang ( naseb korang lahtu )

6. BERIKAN SOKONGAN 100 %
jika korang seseorang yang memahami , berikan sokongan kepada dia . contohnya , jika dia bersikap berdiam diri and so on , biarkan . layankan ape saje yang dia nak buat . jangan memerli atau melawan apa yang dia buat . korang juga jangan membalas dengan apa yang dia buat (dia leh buat , ak pun leh buat . ini ibarat mencurah minyak RON 97 yang mahal itu kearah api pada kereta yang sedang terbakar ) . ini kerana apa saje keje yang dia buat , bukan dia buat 100 % pun . berlagak je lebih . dalam otak dia ligat memikirkan masalah yang berlaku .

7. GEMBIRAKAN HATI KORANG
sementara boyfie korang memulihkan diri untuk merajuk , korang jangan kusutkan kepala . ambil langkah dengan menggembirakan hati korang . dengan melakukan hal korang , yang mane hal itu tidak membuatkan dia lebih merajuk . jangan sesekali menunjukkan sikap happy korang didepan dia , atau di dinding FB . ini kerana dia akan menganggap , korang tidak mempedulikannya . seterusnya , membuatkan dia bertambah merajuk . naseb korang lah .  ( law macam saya , saya dgr lagu , baca novel or on9 FB  . saya buat mcm takde bnde yang jadi * ishish . jaat gile kot . keshian kt boyfie saya . HAKHAK )

8. BUAT SESUATU
jika sudah masuk hari ke tiga dia masih merajuk , korang janganlah duduk diam lagi . korang perlu bertindak sesuatu . korang perlu melakukan sesuatu yang dia suke . sama ada , memohon maaf dengan cara yang kreatif ( suka hati korang lah nak buat camne , k . or korang masak untuk dia , hantar movie movie cintan cintun , or berikan dia lagu lagu yang memberi maksud cinta . ala , senang senang korang post je kt wall boyfie korang tuh . HEHEHE ) sesetengah lelaki , rajuknya akan cair jika dipertontonkan kisah cinta . lebih lebih lagi ada kaitan dengan hidup dia . memang cepat cair . cubalah !

9 . KORANG MERAJUK JUGAK
law tak jadi sume bnda tuh , korang merajuk balik . buat buat tak layan dengan rajuk dia ( law saya , saya buat camtu . jaat gile kot )


nah korang dah baca kan . law tak jadi jugak tips tips neh , korang buat bentuk O kat mata korang pastu nyanyilah lagu OLIGO ~


oligo coco , 
minuman yg hebat ,
ceria , gembira , 
nikmati bersama ,

oligo coco , (2x)

panas dan sejuk , 
menjadi hidangan ,
lazat diminum , 
bersama tersayang ,

oligo oligo ,
oligo coco . ;)

p/s : korang jangan marah ye . saya hanya sharing . SHARING IS CARING . peace ! ;)